estació de la sagrera

Les obres de l’estació de la Sagrera segueixen avançant

L’estació de la Sagrera és l’obra més gran d’infraestructura a Barcelona actualment, i possiblement, una de les que més aturades ha fet durant la seva construcció, ja que les obres van començar el 2010. L’última aturada va ser a causa de la COVID-19, però el passat 13 d’abril es van reprendre les obres d’estructura i dels accessos.

Progressos de l’estació de la Sagrera

Abans de la pausa causada per la pandèmia, l’estructura de la futura estació de la Sagrera havia finalitzat totes les formigonades de lloses i pilars. A més, havia avançat en el forjat al nivell de Rodalies i la formigonada sota les seves vies i murs. Els pròxims passos seran acabar les lloses del vestíbul, dels aparcaments i la llosa del nivell d’alta velocitat.

foto1 (1)

Una estació més àmplia i lluminosa

Després es passarà a les obres d’arquitectura i d’instal·lacions. Com a novetat, es reduiran i concentraran molts dels forats de la llosa que cobrirà l’estació per a millorar la ventilació, la il·luminació i les sortides d’emergència. Així es donarà més llum, més espai interior i la superfície pública exterior serà més àmplia, sense barreres.

Àgora i espais verds a la superfície

L’accés a l’estació de la Sagrera es trobarà dins una gran àgora amb múltiples zones verdes, amb dues obertures verticals en aquest mateix nivell que se situaran en els extrems. Aquest enorme espai públic se situarà a la mateixa cota que els carrers de la Sagrera i per sobre del parc de Sant Martí per connectar els espais.

foto2 (1)

També hi haurà quatre sortides d’emergència que s’uniran en una galeria amb pèrgola, per a crear zones d’ombra i de recer en cas de pluja. A més, tindrà plaques fotovoltaiques per a alimentar a la mateixa estació i al seu entorn.

Malgrat aquesta represa, la fi de les obres de l’estació de la Sagrera es preveuen pel 2023. Així doncs, esperem que fins llavors no hi hagi més pauses per poder gaudir d’aquesta nova estació al més aviat possible.